Langkah Mudah untuk Membuat Sayur Campur-campur yang Enak

Diposting pada
Langkah Mudah untuk Membuat Sayur Campur-campur yang Enak

Sayur Campur-campur. Campur saja semua sayur yang ada. Bukan sahaja meriah tapi pasti sedap. Hai semua, dalam video kali ini saya akan berkongsi resipi Sayur Campur (Mix Vegetable) Mudah sahaja nak buat just ikut step by step.

Langkah Mudah untuk Membuat Sayur Campur-campur yang Enak Menu sayur campur memang tak pernah mengecewakan. Samada dicampur dengan daging atau makanan lauk atau digoreng bersama cendawan lagilah bertambah sedap rasanya. Menu sayur kalau nak masak kena kreatif biar Nampak ada warna sikit.

Lagi mencari inspirasi resep sayur campur-campur yang unik? Cara menyiapkannya memang tidak susah dan tidak juga mudah. Kalau keliru mengolah maka hasilnya tidak akan memuaskan dan bahkan tidak sedap. Padahal sayur campur-campur yang enak seharusnya mempunyai aroma dan rasa yang bisa memancing selera kita.

Campur saja semua sayur yang ada. Bukan sahaja meriah tapi pasti sedap. Hai semua, dalam video kali ini saya akan berkongsi resipi Sayur Campur (Mix Vegetable) Mudah sahaja nak buat just ikut step by step.

Ada beberapa hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari sayur campur-campur, pertama dari jenis bahan, kemudian pemilihan bahan segar hingga cara mengolah dan menghidangkannya. Tak perlu pusing kalau hendak menyiapkan sayur campur-campur yang enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini dapat jadi suguhan spesial.

Nah, kali ini kita coba, yuk, variasikan sayur campur-campur sendiri di rumah. Tetap dengan bahan sederhana, hidangan ini dapat memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda bisa menyiapkan Sayur Campur-campur menggunakan 5 jenis bahan dan 5 langkah pembuatan. Berikut ini cara untuk menyiapkan hidangannya.

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk pembuatan Sayur Campur-campur:

  1. Ambil Jagung.
  2. Siapkan Baby Corn.
  3. Siapkan Tauge.
  4. Gunakan Buncis.
  5. Gunakan Sawi Putih.
BARU  Resep Tumis Daun Singkong Teri Medan, Lezat Sekali

Jangan goreng lama sangat pulak, hilang pulak khasiatnya. Ni min kongsikan lima aneka menu sayur campur untuk uolz. Masukkan bunga kobis, lobak merah dan jagung muda. Masukkan brokoli dan kacang pea dan kacau sehingga mendidih.

Cara membuat Sayur Campur-campur:

  1. Tumis hingga harum semua bawang²an.
  2. Masukkan Jagung dan baby corn.
  3. Masukkan tauge, buncis dan sawi putih.
  4. Tumis semua, masukkan garam dan penyedap. Koreksi rasa.
  5. Angkat dan sajikan.

Masukkan campuran tepung jagung dan kacau sehingga pekat. Setelah sayur campur masak, sedia untuk dihidang. Tambah tauhu, telur puyuh dan soo hoon (toskan), kalau perlu tambah sedikit air. Lihat juga resep Tumis sayur mix enak lainnya. Yuk kita makan " tongkol campur tempe bumbu kemiri +sambal terasi tambah mantap.

Bagaimana? Mudah bukan? Itulah cara menyiapkan sayur campur-campur yang bisa Anda lakukan di rumah. Semoga bermanfaat dan selamat mencoba!