Langkah Mudah untuk Menyiapkan Sayur campur Anti Gagal

Diposting pada
Langkah Mudah untuk Menyiapkan Sayur campur Anti Gagal

Sayur campur. Jika kita berdukacita kerana dizalimi, ingatlah pada Allah, kembalikan semuanya pada Allah kerana di sebalik musibah, Allah memberi ganti yang lebih baik kepada kita yang redha. Manakala kepada orang zalim, balasan Allah. Hai semua, dalam video kali ini saya akan berkongsi resipi Sayur Campur (Mix Vegetable) Mudah sahaja nak buat just ikut step by step.

Langkah Mudah untuk Menyiapkan Sayur campur Anti Gagal Masukkan brokoli dan kacang pea dan kacau sehingga mendidih. Masukkan campuran tepung jagung dan kacau sehingga pekat. Setelah sayur campur masak, sedia untuk dihidang.

Sedang mencari inspirasi resep sayur campur yang unik? Cara membuatnya memang tidak terlalu sulit namun tidak gampang juga. Jika salah mengolah maka hasilnya akan hambar dan bahkan tidak sedap. Padahal sayur campur yang enak seharusnya mempunyai aroma dan rasa yang dapat memancing selera kita.

Jika kita berdukacita kerana dizalimi, ingatlah pada Allah, kembalikan semuanya pada Allah kerana di sebalik musibah, Allah memberi ganti yang lebih baik kepada kita yang redha. Manakala kepada orang zalim, balasan Allah. Hai semua, dalam video kali ini saya akan berkongsi resipi Sayur Campur (Mix Vegetable) Mudah sahaja nak buat just ikut step by step.

Banyak hal yang sedikit banyak berpengaruh terhadap kualitas rasa dari sayur campur, pertama dari jenis bahan, kedua pemilihan bahan segar sampai cara membuat dan menyajikannya. Tidak usah pusing kalau ingin menyiapkan sayur campur yang enak di rumah, karena asal sudah tahu triknya maka hidangan ini mampu jadi sajian istimewa.

Nah, kali ini kita coba, yuk, variasikan sayur campur sendiri di rumah. Tetap berbahan sederhana, sajian ini bisa memberi manfaat dalam membantu menjaga kesehatan tubuh kita. Anda bisa membuat Sayur campur memakai 8 jenis bahan dan 5 tahap pembuatan. Berikut ini langkah-langkah dalam membuat hidangannya.

BARU  Resep Sambel kacang ala gepuk pak gembus #ketopad yang Enak Banget

Bahan-bahan dan bumbu yang digunakan untuk menyiapkan Sayur campur:

  1. Ambil Bahan utama.
  2. Sediakan 2 butir telur ayam.
  3. Ambil 1 pak sayur bakwan (5rb an).
  4. Siapkan 7 bakso iris.
  5. Siapkan 2 siung bawang putih cincang.
  6. Gunakan Bumbu.
  7. Gunakan 2 sdm saos tiram.
  8. Gunakan 2 sdm minyak utk menggoreng.

Penulis resepimudah Kategori Sayur Masakan Hidangan Malam, Hidangan Tengah Hari Kaedah Masakan Rebus, Sup, Tumis KesukaranPermulaan. Menu sayur campur memang tak pernah mengecewakan. Samada dicampur dengan daging atau makanan lauk atau digoreng bersama cendawan lagilah bertambah sedap rasanya. Menu sayur kalau nak masak kena kreatif biar Nampak ada warna sikit.

Cara menyiapkan Sayur campur:

  1. Siapkan bahan, Tumis bawang putih sampai harum. Masukan bakso..
  2. Masukan sayur bakwan sampai agak layu.
  3. Masukan 2 telur tapi di orak arik di pinggir wajan. Sampai stengah matang lalu di campur dg sayur..
  4. Tambahkan saus tiram 2 sdm.
  5. Test rasa, tambahkan penyedap dan gula bila perlu. (Saya biasanya sudah tidak menambahkan bumbu).

Jangan goreng lama sangat pulak, hilang pulak khasiatnya. Ni min kongsikan lima aneka menu sayur campur untuk uolz. Sundakai/ Sundakai poriyal/ terung pipit /turkey berries Sayur banyak mengandungi vitamin. Campur saja semua sayur yang ada. Bukan sahaja meriah tapi pasti sedap.

Bagaimana? Mudah bukan? Itulah cara menyiapkan sayur campur yang bisa Anda praktikkan di rumah. Selamat mencoba!